Seksuologie-onderwijs kent als doelstellingen: leren omgaan met gevoelens, met waarden en met wetenschap. Deze doelen zijn uitgewerkt met behulp van inzichten van Wallen, Kohlberg en Perry. Daarbij worden toetsbare veronderstellingen gemaakt over het beginniveau van studenten, welke samen met de doelstellingen suggesties opleveren voor onderwijsvormen en evaluatieprocedures.
Hoewel 'seksualiteit tijdens zwangerschap'in onze cultuur moeilijk bespreekbaar blijkt te zijn, is de laatste jaren een groeiende belangstelling merkbaar voor dit onderwerp. Dit blijkt ook uit het toenemende aantal onderzoekspublikaties. Dit artikel bevat een overzicht en een kritische beschouwing van deze onderzoeken. De kritiek betreft de operationalisatie van seksualiteit als...
Sinds 1982 woedt in de Vlaamse homobeweging een heftige discussie over de betekenis van het onthaal, de opvang van homoseksuelen door de homocentra zelf. Sommigen menen dat dit moet worden afgeschaft, omdat de schaars beschikbare mankracht beter wordt ingeschakeld voor acties om de achterstelling van homoseksuelen uit de wereld te...